اختصاص 3.5 میلیارد برای ساماندهی معتادان متجاهر در مشهد


اختصاص 3.5 میلیارد برای ساماندهی معتادان متجاهر در مشهد

شورای شهر مشهد 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی معتادان متجاهر توسط شهرداری را مصوب کرد. 

امروز، ۱۷ بهمن ماه، در بیست و ششمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد، که در تالار شهر برگزار شد، لایحه حمایت از مراکز نگهداری معتادان متجاهر تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود پس از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی نسبت به حمایت از مراکز نگهداری معتادین متجاهر مشهد حداکثر به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اقدام کند.

حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی پیرو این دستور کار و به منظور حمایت از مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشهد گفت: شهردار وقت مشهد قول ساماندهی ۲۰۰۰ معتاد متجاهر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان داده بود که از این رقم ۶.۵ میلیارد تومان در دوره گذشته پرداخت شده و ۳.۵ میلیارد تومان باقی مانده نیازمند مصوبه شورای ششم است.

وی مصوب نشدن پرداخت این رقم توسط شورای دوره گذشته و هزینه کرد این رقم را عملی غیرقانونی در دوره پنجم برشمرد.

ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: اشغال فضاهای ورزشی و زیرساختی برای معتادان متجاهر درست نیست و باید به جوانان و کاربری اصلی خود برگردد. از فرمانداری خواستیم سالن‌های ورزشی آزادسازی شود که تا آخر سال قول انجام این کار را دادند.

در ادامه فاطمه سلیمی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد عملکرد و اقدامات شهرداری را بسیار فراتر از این ارقام دانست و اضافه کرد: برای بهسازی اماکن ورزشی که در اختیار معتادان متجاهر است، ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم که علاوه بر این بسیاری از ظرفیت‌های شهرداری نیز مشغول به ارائه خدمت دراین حوزه هستند.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی معتادان متجاهر زن تاکید کرد و گفت: حتی یک معتاد متجاهر زن در شأن این شهر نیست.

در ادامه این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی بنام شهدا تصویب شد. براساس این لایحه در منطقه ۳ معبر فرعی مهرمادر ۱۵ واقع در بلوار خواجه ربیع با حفظ شماره به نام شهید ابراهیم فاطمیان خبوشان و همچنین معبر فرعی طبرسی شمالی ۲۲ واقع در بلوار طبرسی شمالی با حفظ شماره به نام شهید صفر علی مبارکی، در منطقه ۴ معبر فرعی شهید بابانظر ۴ واقع دربزرگراه شهید بابانظر با حفظ شماره به نام شهید غلامحسین زمانی و در منطقه ۷ معبر فرعی شهید نقیبی فرد ۱۱ واقع در بلوار المهدی، المهدی ۶ با حفظ شماره به نام شهید قاسم رضا زاده نامگذاری خواهد شد.

همچنین لایحه رعایت الزام، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی تصویب شد. براساس این لایحه شهرداری مکلف است با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نسبت به بازدید حداقل ۳۰۰ ساختمان برای رعایت الزامات، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی طی مدت ۶ ماه اقدام کند و اخطارات و تذکرات کتبی لازم را در خصوص نواقص موجود در ساختمان‌های مذکور و راه حل‌های رفع آن را به مالکان ابلاغ کنند. همچنین شهرداری مکلف است فهرست ساختمان‌هایی که بعد از ابلاغ اخطار نسبت به رفع نواقص اقدام نکرده‌اند را منتشر و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مردم و دستگاه‌های نظارتی برساند. گفتنی است تاکنون ۵۰۰ ساختمان از سوی سازمان آتش‌نشانی مورد بازدید قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم